סיכום שנת 2023 בשוק ההון

שנת 2023, על אף השנה הקשה מאוד שהייתה לנו בישראל, הייתה שנה של עליות משמעותיות בשוק ההון בעיקר בזכות העליות בארצות הברית שהשפיעו על כלל השווקים. כתוצאה מזה התשואות בכלל המוצרים הפנסיוניים: קרנות פנסיה , קופות גמל, קרנות השתלמות ו- קופת גמל להשקעה היו גבוהות . כמובן בייחוד במסלולים ה- מנייתים ו/או העוקבים של ה- s&p500.

 

  1. במסלולים הכלליים של קרנות ההשתלמות עם חשיפה של כ- 45% למניות התשואה הממוצעת של השנה האחרונה עומדת על כ- 9.2% בממוצע כאשר הכוכבים הגדולים הם אנליסט ו- ילין לפידות

 

  1. במסלולים ה- מנייתיים של קרנות ההשתלמות (חשיפה 100% מניות) , התשואה הממוצעת של השנה האחרונה עומדת על כ- 16.8% כאשר הכוכבים הגדולים גם כאן הם אנליסט ו- ילין לפידות

 

  1. מסלול S&P500, אחרי הירידה הגדולה של 2022 עשה במהלך 2023 תיקון דרמטי למעלה וביחד עם העלייה של הדולר ייצר תשואה של כ- 28% (!!!)

 

עבור משקיעים פאסיביים שמשקיעים לטווח ארוך, השנה הזו הוכיחה שהישארות באותו מסלול השקעה לאורך זמן גם בירידות כואבות משתלם ובמובן הזה אין צורך או טעם בשינויים רבים במסלולי השקעה. אפשר לראות בדיעבד שמי שפדה במהלך 2022 בירידות  את קופות שלו ועבר לריבית בבנק למעשה הפסיד לא מעט כסף = 4% לעומת בין 9% ל- 28% תשואה.

 

שנת 2024

 

עבור מי שמשקיע לטווח ארוך גם החלטה לא לשנות שום דבר במסלולים היא החלטה סבירה

עבור מי שמעוניין להיות מוגן טוב יותר מירידות שעלולות להיות בעתיד, נכון לו לשקול להעביר חלק מהכספים שמושקעים במניות ו/או סגורים בבנק בריבית קבועה ולשים אותם במסלולים של 100% אג"ח, מסלולים שדווקא במצב הייחודי שנוצר בשוק יכולים להוות חלופה מעניינת מהסיבות הבאות:

כאמור במסלול זה יש מנגנונים שיכולים להוות הגנה חלקית מול ירידה בשוק ההון ו/או ירידה בריבית בעתיד אם הדבר אכן יקרה.

סיכום

שנת 2023 הייתה מצוינת, שנת 2024 מבחינת נתונים כלכליים טהורים אין שום אינדיקציה למשבר משמעותי. בשוק הישראלי אפילו יש פוטנציאל לצמיחה משמעותית כאשר המצב הביטחוני / חברתי יתייצב.

יחד עם זאת העובדה שאנחנו בשיא כל הזמנים במדדי מניות ובסביבת ריבית הגבוהה מהווים איום מאוד משמעותי על מי שנמצא עם הרבה כסף במניות ו/או בפיקדונות צמודי פריים.

עבור חוסכים עם סכומי כסף יחסית משמעותית בהחלט נכון לשקול להעביר חלק מהכספים למסלול אג"ח , במידה ונושא זה מעניין או רלוונטי אנו נשמח לקיים שיחה ו/או פגישה בנושא.

 

 

אנחנו רוצים לאחל לכולנו סוף שנה אזרחית מוצלחת ושנת 2024 טובה ושקטה!

 

גרף s&p500:

 

*האמור בכתבה זו אינו מהווה ייעוץ השקעות או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.